Oproep voor een dag van vasten en gebed voor vrede en diaken Jan vertelt ons meer over de Goddelijke Barmhartigheid

We lezen een brief van Pierbattista kardinaal Pizzaballa, patriarch van Jeruzalem, waarin hij het volgende vraagt:

“Want God is geen God van wanorde, maar van vrede” (1 Kor. 14:33)

Beste broeders en zusters

Moge de Heer ons werkelijk zijn vrede schenken!

Er is veel pijn en ontzetting over wat er gebeurt. Opnieuw bevinden we ons midden in een politieke en militaire crisis. We zijn plotseling gekatapulteerd in een zee van ongekend geweld. De haat, waar we helaas al veel te lang onder lijden, zal nog verder toenemen en de geweldsspiraal zal nog meer verwoesting aanrichten. Alles lijkt te spreken van de dood.

Maar op dit moment van pijn en verdriet willen we niet machteloos blijven staan. En we kunnen de dood en zijn angel (1 Kor 15:55) niet het enige woord laten zijn dat we horen.

Daarom voelen we de behoefte om te bidden, om ons hart te richten op God de Vader. Alleen zo kunnen we kracht en kalmte putten om deze tijd door te komen, door ons tot Hem te wenden in voorbede, smekend en ook roepend.

Namens alle Priesters van het Heilig Land nodig ik alle parochies en religieuze gemeenschappen uit voor een dag van vasten en gebed voor vrede en verzoening. We vragen iedereen om dinsdag 17 oktober als een dag van vasten, onthouding en gebed te nemen. Er moeten gebedstijden met eucharistische aanbidding en rozenkransgebeden tot de Heilige Maagd worden georganiseerd. In veel delen van onze bisdommen zullen de omstandigheden waarschijnlijk geen grote bijeenkomsten toestaan. In parochies, religieuze gemeenschappen en families zal het altijd mogelijk zijn om eenvoudige en sobere momenten van gezamenlijk gebed te organiseren.

Zo kunnen we allemaal, ondanks alles, samenkomen in een gemeenschappelijk gebed, om aan God de Vader onze dorst naar vrede, gerechtigheid en verzoening te geven.

Aan allen mijn beste wensen en gebeden,

+Pierbattista Card. Pizzaballa

Patriarch van Jeruzalem

 

Ook gaan we vandaag in gesprek met diaken Jan uit Nederland. Op het feest van zuster Faustina hebben we samen stilgestaan bij haar leven en hebben we het gehad over de Goddelijke Barmhartigheid. Deze aflevering kan je hier herbeluisteren. Na een melding dat jullie gratis een boekje over zuster Faustina en de Goddelijke Barmhartigheid, hebben jullie massaal gereageerd. Diaken Jan zet zich in voor de verspreiding van de boodschap van Jezus aan zuster Faustina en is verantwoordelijk voor het uitgeven van deze boekjes.
Meer informatie kunnen jullie op deze website terugvinden.

En we hebben ook voor vandaag een Bijbelvers getrokken uit ons mandje:

Geef, dan zal jullie gegeven worden.

Lc 6, 38

 

Radio Maria Podcast
Radio Maria Podcast
Oproep voor een dag van vasten en gebed voor vrede en diaken Jan vertelt ons meer over de Goddelijke Barmhartigheid
Loading
/

Een reactie achterlaten