War Room

Video afspelen

In deze uitzending bespreken we de Amerikaanse christelijke drama film ‘War Room’. De film werd geschreven door 2 broers: Alex en Stephen Kendrick, en geregisseerd door Alex Kendrick. We kennen hen van verschillende christelijke films zoals: Fireproof, Facing the Giants en Courageous.

De titel ‘War Room’ kunnen we vertalen naar ‘oorlogskamer’. Over de keuze van de titel van deze film zegt regisseur Alex Kendrick:

We noemden het ‘War Room’, omdat we, net als de militairen, God moeten zoeken voorde juiste strategie voordat we de strijd aangaan. Heel deze film gaat eigenlijk over de kracht en het belang van het gebed, vooral in gezinnen!

‘War Room’ vertelt het verhaal van Tony en Elisabeth Jordan, een gehuwd koppel dat zeer succesvol is. Ze hebben veel geld, een prachtig groot huis en een mooie dochter, Danielle. Achter het ‘mooie plaatje’ van het ‘perfect gezinnetje’ is echter de verhouding tussen Tony en zijn vrouw zeer gespannen. Hij werkt zeer hard als farmaceutische verkoper en is bijna nooit thuis voor zijn dochter. Ook Elisabeth werkt veel als makelaar. Hun dochter gaat regelmatig spelen en logeren bij de buren.

Op een dag moet Elisabeth het huis van een oudere vrouw, Miss Clara, verkopen. Deze oudere vrouw merkt dat Elisabeth zeer onrustig is innerlijk, en veel stress heeft. Na enkele gesprekken onderling, vraagt Miss Clara om aan Elisabeth om voor haar huwelijk te vechten en dit op één manier: te bidden voor haar man Tony.

Laat mensen opstaan die van U houden, U zoeken en U vertrouwen. Laat ze opstaan, Heer. Geef ons ’n generatie gelovigen die zich niet schamen voor het Evangelie. Geef ons een leger gelovigen, Heer, die ’n hekel hebben aan lauw en bovenal naar Uw Woord leven. Laat ze opstaan, Heer. Ik bid voor eenheid onder hen die U liefhebben. Ik bid dat U hun ogen opent opdat zij Uw waarheid zien. Ik bid voor Uw bescherming en begeleiding. Laat een generatie opstaan die licht in de wereld brengt. Die onder druk niet zwichten. Die niet terugdeinzen als anderen vluchten. Laat ze opstaan, Heer, en verkondigen dat de naam Jezus Christus redding brengt. Laat strijders opstaan, die op hun knieën vechten, die U met heel hun hart zullen aanbidden. Heer, roep ons op voor de strijd, opdat we U kunnen uitroepen tot Koning der Koningen en Heer der Heren. Ik bid hiervoor met heel m’n hart. Laat ze opstaan, Heer!

 

Radio Maria Podcast
Radio Maria Podcast
War Room
Loading
/

Dit bericht heeft 2 reacties

  1. Christine Vandewiele

    Wat ’n krachtige dynamische dame is de weduwe die Elisabeth leert dat niet de mens maar de Boze ruzie, bedrog en afstand bewerkt tussen gehuwden, ouders en kinderen.
    Wat ’n lumineus idee van de gebroeders Kendrick om deze film te gebruiken om duidelijk te maken dat krachtig bidden recht trekt wat krom is, goed maakt, wat zeg ik, veel beter maakt dan ooit, wat slecht gaat.
    Het is echt ’n voorbeeld om na te volgen, wie kent er geen scheef getrokken situaties in zijn of haar leven waar krachtig gebed voor nodig is, al dan niet in je eigen “war room”.
    Ikzelf ben er zeker erg door geraakt en vol hoop en vertrouwen, de film werd heel mooi gebracht, zaterdag beluister ik hem zeker, ook het krachtige gebed zal ik overnemen en regelmatig uitspreken.
    Het doet me denken aan het gebed van de H.Theresia van Lisieux die ook op dergelijke wijze bad: Jezus, ik smeek Je om Jouw Goddelijke blik op ’n groot aantal kleine Zielen te richten. Ik smeek U een Legioen van kleine zoenoffers uit te kiezen die uw Liefde waardig zijn. (Manuscript B5).
    Veel dank voor deze film, Moge hij vele luisteraars bezielen.

    1. Redactie

      Dank voor uw mooie reactie!

Een reactie achterlaten